مي‌‌خواستم مشهور‌ شوم نه پولدار
همه فن حريف
همه چيز در يك سايت،هرچي كه بخواي
درباره وبلاگ


سلام به شما همراهان خوب "ميكس تو ميكس". هدف از ايجاد اين وبگاه صرفاً به خاطر شما خوبان بوده تا با مراجعه به اين وبلاگ بتوانيد به هرچيزي كه نياز داريد و يا به دنبالش هستيد خيلي سريع و راحت به آن دست یابید و از آنها استفاده كنيد و از همه مهم تر اینکه صرفه جوئی در وقت و زمان شماست.
آرشيو وبلاگ
نويسندگان

امپاير - مترجم: كيكاووس زياري

ژانر سينماي اكشن تخصص اصلي اوست، ولي چند كار كمدي هم در كارنامه خود دارد. آرنولد كه در چند فيلم مستند ورزشي در دهه 70 ميلادي به ايفاي نقش پرداخت، اولين فيلم مهم خود «كونان بربر» را‌ ‌سال 1983 روي پرده سينماها فرستاد.

او دو سال بعد «كونان ويرانگر» و «ترميناتور» را در اكران عمومي داشت و به يكي از گران‌ترين بازيگران روز سينماي آمريكا تبديل شد.

فيلم‌هاي بعدي او در اين دهه (همچون سرخ، كماندو، مرد فراري و پريديتور)‌ هم با استقبال دوستداران سينماي اكشن و ماجراجويانه روبه‌رو شدند.

در نيمه اول دهه 90 هم آرنولد فيلم‌هاي موفق «يادآوري مطلق»، «ترميناتور 2» و «دروغ‌هاي حقيقي» را اكران عمومي كرد.

ستاره بخت سينماي آرنولد در نيمه دوم دهه 90 ميلادي افول كرد و وي در آغاز سده جديد (پس از ورود به دنياي سياست)‌ فعاليت‌هاي سينمايي خود را به حداقل رساند.

سال 2010 با «غيرقابل مصرف‌ها» به ايفاي سينما برگشت و در آن با رقيب دهه 80 خود سيلوستر استالونه همبازي شد.

قسمت دوم اين فيلم، اولين فيلم سينمايي است كه طي دو سال اخير از آرنولد روي پرده سينماها رفته است. اين فيلم تا به حال و پس از يك ماه اكران عمومي، بيش از 150 ميليون دلار در سطح جهان‌ فروش كرده است.

آرنولد در يك گفت‌وگوي اينترنتي، از سال‌هاي مختلف فعاليت سينمايي خود سخن گفته است.

آيا فعاليت در رشته بدنسازي علاقه هميشگي‌تان بوده است؟

بله. تا آنجا كه به ياد مي‌آورم، هميشه مي‌خواستم در اين رشته فعاليت كنم. ريشه اين موضوع به دوران نوجواني و پانزده سالگي‌ام برمي‌گردد. بعدها بود كه به ارزش ورزش و زندگي سالم پي بردم.

برعكس بسياري از بازيگران سينما، جزو كساني هستيد كه در قسمت‌هاي بعدي و جديد فيلم‌هاي موفق و پرفروش خود بازي نكرديد.

شما براي انجام اين همه كاري كه روي دوشتان است وقت كمي داريد. در اين حالت، ترجيح مي‌دهم روي پروژه‌هاي تازه كار كنم. تا اين كه بخواهم نقشي را كه يك بار بازي كرده‌ام دوباره تكرار كنم. البته من هم در دنباله چند فيلم موفق خودم بازي كردم. بين آنها، ترميناتور جايگاه ويژه‌اي دارد. اين فيلم و كاراكترم در آن را خيلي دوست دارم.

هيچ وقت سعي كرده‌ايد يك تغيير كلي در زندگي و كارتان ايجاد كنيد؟

همه تلاش آدم‌ها براي اين است كه در زندگي‌شان به نقطه‌اي دست پيدا كنند كه دوستش دارند و به دنبال آن هستند. وقتي اين مساله محقق شد، تلاش‌هاي آدم هم كمتر مي‌شود. در اين حالت، تغيير معني و مفهومي ندارد. به همين دليل در زندگي من تغيير و تحول ويژه و خاصي وجود ندارد. نمي‌دانم، اما وقتي آدم به موفقيتي دست پيدا مي‌كند كه خواهان آن بوده، تغيير و تحول كاري احمقانه به نظر مي‌رسد.

سال‌هاي فعاليت ورزشي و هنري خودتان را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

ابتداي كار نگاهي خودخواهانه به موضوع داشتم. تمام چيزي كه فكر و ذهنم را مشغول كرده بود اين‌ ‌كه چگونه مي‌توانم آرنولد را بنا كنم؟ يا اين كه چطور مي‌توانم آقاي المپيك شوم يا چگونه مي‌شود تبديل به يك بازيگر مطرح شوم؟ آن روزها فقط به خودم فكر مي‌كردم، اما با بزرگ‌تر و بهتر است بگويم پيرتر شدن، عاقل‌تر شدم و فكر مي‌كنم حالا منطقي‌تر فكر مي‌كنم! اين روزها احساسم اين است كه زندگي تو به واسطه چيزهايي كه به دست آورده‌اي قضاوت نمي‌شود. تو براساس اين نكته كه چقدر مي‌تواني به اطرافيان و محيط پيرامون خود چيزي بدهي، مورد قضاوت قرار مي‌گيري.

وقتي وارد دنياي سياست شديد و تصميم گرفتيد فرماندار ايالت كاليفرنيا شويد، چه كساني بيشتر از همه خواهان آن بودند كه بازيگري را رها كنيد؟

مطمئنا اهالي سياست و دوستانم در اين عالم نبودند كه چنين چيزي را مي‌خواستند. در حقيقت، منتقدان سينمايي بيشترين كساني بودند كه از ورودم به عالم سياست و رها كردن حرفه بازيگري استقبال كردند!

با ترميناتور (1984)‌ بود كه لقب قهرمان اكشن را گرفتيد و در كنار سيلوستر استالونه تبديل به مطرح‌ترين بازيگر اين ژانر در دهه 80 ميلادي شديد. وقتي فيلمنامه اين فيلم را خوانديد، واكنش‌تان نسبت به آن چگونه بود؟

خب، من تعداد بسيار زيادي فيلمنامه اكشن و ماجراجويانه خوانده بودم و هر روز، تعداد زيادي از آنها به من پيشنهاد مي‌شد، اما همان زمان احساس كردم.‌ ترميناتور چيز ديگري است. حتي روي كاغذ هم مي‌شد متوجه اين نكته شد كه چقدر خاص است و با بقيه فيلمنامه‌هاي اين ژانر فرق دارد.

اگر نگويم بهترين فيلمنامه ژانر اكشن بود، بدون هيچ شك و ترديدي لقب يكي از بهترين‌ها را مي‌گرفت. از همان صفحات اوليه فيلمنامه فهميدم كه مي‌خواهم در اين فيلم بازي كنم.

شهرت زيادي در طول اين سال‌ها كسب كرديد، ولي بسياري از منتقدان فيلم‌هايتان را سطحي ارزيابي كردند. آنها هيچ وقت شما را جدي نگرفتند. در اين‌باره چه مي‌گوييد؟

شوارتزنگر: خيلي دوست داشتم روي پرده سينما اسپارتاكوس باشم. فيلمي را كه كرك داگلاس در اين رابطه بازي كرد از فيلم‌هاي مورد علاقه‌ام است، اما حتي بازيگر مشهوري مثل من هم هميشه نمي‌تواند به تمام آن چيزهايي دست پيدا كند كه دوست دارد

 

اهميتي نمي‌دهم! بايد اهميتي بدهم؟ هنگام بازي در يك فيلم سينمايي، مهم‌ترين نكته برايم اين است‌كاري انجام دهم كه عموم مردم آن را دوست داشته باشند و از تماشايش لذت ببرند. صنعت سينما به دنبال توليد فيلمي است كه فروش خوبي داشته باشد. طبيعي است سرمايه و هزينه‌اي كه براي يك فيلم خرج مي‌شود، بايد برگردد. پس من هم دلم مي‌خواهد در فيلم‌هايي بازي كنم كه تماشاچي بيشتري داشته باشد. سعي مي‌كنم در دوران فيلمبرداري، اوقات خوبي كنار همكاران توليد داشته باشم. راستش را بخواهيد، هيچ وقت خودم را جدي نگرفته‌ام! پس چطور مي‌توانم انتظار و توقع داشته باشم ديگران مرا جدي بگيرند؟

كار هاليوود سرگرم كردن مردم و تماشاگران است. من هم سعي مي‌كنم در اين بين، كارم را درست انجام دهم.

هنگام بازي در اين همه نقش و فيلم اكشن، آسيب جدي هم ديده‌ايد؟

خيلي زياد. بازي در نقش‌هاي اكشن اين مشكل را هم دارد كه به صورت مداوم ضربه مي‌خوريد و زخمي مي‌شويد. مخصوصا زماني كه بدلكاري‌هاي فيلم را خودتان انجام مي‌دهيد ، درصد آسيب‌ديدگي بيشتر مي‌شود. ولي اين آسيب‌‌ديدن‌ها هم جذابيت خاص خودش را دارد و نمك كار است. خيلي‌ها فكر مي‌كردند هنگام فيلمبرداري كونان بربر (1982)‌ آسيب زيادي ديدم . ولي بايد بگويم سر صحنه فيلمبرداري غارتگر (پريديتور)‌ در سال 1987 بود كه زخم بيشتري برداشتم. شايد يك دليل اصلي اين بود كه فكر مي‌كردم به اندازه كافي تجربه كسب كرده‌ام و مي‌توانم زمان ضبط صحنه‌هاي اكشن، مراقب خودم باشم.

كارنامه سينمايي خودتان را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

من هم مثل تمام بازيگران ديگر سينما، با پستي و بلندي‌هاي زيادي روبه‌رو بوده‌ام. تعدادي از فيلم‌هايي كه بازي كردم، به دليل حال و هوا و موقعيت‌هاي ويژه‌اي كه داشتند، برايم اهميت خاصي دارند. براي مثال كونان بربر از كارهاي سختي بود كه بازي كردم. علتش هم اين است كه سال 1981 براي اولين بار بود كه من يك فيلم سينمايي در اين حد و اندازه و با يك هزينه بالا كار مي‌كردم. در عين حال، در آن نقش اول را داشتم كه برايم باوركردني نبود. همين حالت را هنگام بازي در ترميناتور (1984)‌ كه فيلمي پرخرج و گرانقيمت بود، داشتم. اين فيلم به تماشاگران سينما اين واقعيت را آموخت كه انتظار نداشته باشند پيراهنم را از تنم درآورم و آرنولد قهرمان بدنسازي را به آنها نشان دهم. نمي‌خواستم تبديل به بازيگري شوم كه به واسطه قهرماني در مسابقات ورزشي بدنسازي، بليت‌هاي فيلم‌هايم به فروش برسد.

ترميناتور موفقيت بيشتري در مقايسه با كونان بربر كسب كرد و از همان زمان بود كه كمپاني‌ها، فيلمنامه‌هاي متفاوتي برايم فرستادند. حالا با فيلمنامه‌هاي متنوعي روبه‌رو بودم كه در ژانرهاي مختلف بودند و حتي اكشن‌هاي موجود در آنها هم باهم فرق مي‌كرد. خوشحال بودم كه اين فيلمنامه‌ها ارتباطي به داستان‌هاي وايكينگي يا دزدان دريايي نداشتند.

وقتي وارد حرفه سينما شديد، به پولدار شدن فكر مي‌كرديد؟

بيشتر از پولدار شدن، شهرت مد نظرم بود. مي‌خواستم در كارم بهترين باشم و لقب اولين را كسب كنم. نمي‌خواستم دومي باشم. هميشه مي‌خواستم كسي باشم كه ديگران او را مي‌شناسند و اسمش را خيلي خوب مي‌دانند. شايد حتي در روياهايم اين بود كه ديكتاتور يك كشور كوچك هم بشوم! اما اسپارتاكوس بودن را بيشتر دوست دارم، زيرا از آدم در اين حالت به عنوان يك ناجي اسم مي‌برند.

هيچ وقت فكر نكرديد در نسخه سينمايي تازه‌اي از ‌اسپارتاكوس‌ بازي كنيد؟

خيلي بد شد كه در دو دهه 80 و 90، هيچ كارگردان يا تهيه‌كننده‌اي به فكر توليد چنين فيلمي نيفتاد. خيلي دوست داشتم روي پرده سينما اسپارتاكوس باشم. فيلمي را كه كرك داگلاس در اين رابطه بازي كرد، خيلي دوست دارم و از فيلم‌هاي مورد علاقه‌ام است، اما حتي بازيگر مشهوري مثل من هم هميشه نمي‌تواند به تمام آن چيزهايي دست پيدا كند كه دوست دارد. در ارتباط با پرسش قبلي‌تان هم بايد بگويم به اعتقاد من پول، خوشي و شادي نمي‌آورد. براي راحت بودن به چيزهاي ديگري نياز داريم. من اكنون 50 ميليون دلار دارم و خودم را خوشحال‌تر از زماني كه آن را نداشتم احساس نمي‌كنم.

با فيلم‌هايتان مي‌‌خواهيد چه چيزي به تماشاگران سينما بدهيد؟

چيزي كه از تماشاي آن لذت ببرند و احساس ‌كنند وقتشان را بيهوده تلف نكرده‌اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

این صفحه را به اشتراک بگذارید
« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools
خرید عینک آفتابی ویفری Website health for iranian-professionals.com Website health for iranian-professionals.com iranian-professionals.com-Google pagerank,alexa rank,Competitor